GAZİANTEP İLİ

ŞEHİTKAMİL BELEDİYESİ

EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ

Ercan KARADAĞ

GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARINA

DAİR YÖNETMELİK

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve İlkeler

 Amaç Madde 1-

Bu yönetmeliğin amacı; Emlak ve İstimlak Müdürlüğü' nün görev, yetki, sorumlulukları ve çalışma esaslarını belirlemektir.

Kapsam Madde 2-

Bu yönetmelik, Emlak ve İstimlak Müdürlüğü bünyesinde görev yapan tüm personelin görev ve sorumlulukları ile Müdürlüğün faaliyet alanlarını kapsar.

Dayanak Madde 3-

Bu yönetmelik 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 2942 ve 4650 Sayılı Kamulaştırma Kanunu, 3194 Sayılı İmar Kanunu, 775 Sayılı Gecekondu Kanunu, 2981/3290 İmar Affı Kanunu, 4706 Hazineye Ait Malların Değerlendirilmesine ait Kanun, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 2946 Sayılı Kamu Konutları Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar Madde 4-

 

Bu yönetmelikte geçen;

          Başkanlık: Şehitkamil Belediye Başkanlığı'nı,

          Başkan: Şehitkamil Belediye Başkanı'nı,

          Üst Yönetici: Şehitkamil Belediye Başkanı'nı,

          Başkan Yardımcısı: Şehitkamil Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğü' nün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı'nı,

          Müdürlük: Emlak ve İstimlak Müdürlüğü'nü,

          Müdür: Emlak ve İstimlak Müdürü'nü,

          Personel: Emlak ve İstimlak Müdürlüğü bünyesinde görev yapan tüm çalışanları,

          EBYS: Elektronik Belge Yönetim Sistemi'ni,

          Birim: Şehitkamil Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Birimlerini ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş, Organizasyon ve Personel Yapısı

Kuruluş

MADDE 5- Şehitkamil Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğü 22/02/2007 tarihli Resmî Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik gereğince işlemler yürütülerek kurulmuştur.

Organizasyon Yapısı

MADDE 6-

(1) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına veya Başkanın görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür.

(2)   Müdürlüğün organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; müdürün teklifi, ilgili başkan yardımcısının uygun görüşü ve Belediye Başkanının onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer.

Emlak ve İstimlak Müdürlüğü aşağıdaki birimlerden oluşur.

1.      Emlak ve İstimlak Müdürü

2.       Emlak ve İstimlak Şefi

3.       Kira Şefi

4.       Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Evrak Bürosu

A)   Genel Evrak (Gelen-Giden Evrak ve Posta) İşlemleri

B)   Kira İşlemleri

C)     Kamulaştırma, İhale, Kira, Satış, Tahsis, Hibe, Devir, Anlaşma (Tescil Belgesi) Hazırlama, Tutanak Hazırlama, Rapor Hazırlama, Encümen ve Meclis Yazışma İşlemleri.

(3)   Emlak ve İstimlak Müdürü hizmet gereklerine uygun olarak birimlerin yapısı, çalıştırılacak personelin dağılımı ve yapılacak işlerle ilgili düzenlemeleri ve işlemleri mevzuat çerçevesinde yapar.

Personel Yapısı

MADDE 7- Müdürlükte Şehitkamil Belediyesi norm kadro standartlarına uygun nitelik ve sayıda memur, sözleşmeli personel, İşçi ve hizmet satın alma yoluyla çalıştırılan personel görev yapar.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Müdürlüğün Görevleri, Yetkileri ve Sorumlulukları

 

Müdürlüğün Görevleri

Madde 8-

 

Emlak ve İstimlak Müdürlüğü aşağıdaki görevleri yerine getirir.

 

A- EMLAK VE İSTİMLAK ŞEFLİĞİ :

a- İmar planında yol, yeşil alan, park, çocuk bahçesi, otopark, oyun alanı, spor alanı, Belediye hizmet alanı, sosyal tesis alanı, Kentsel dönüşüm vb. alanına gelen Kamu ve şahıs mülkü taşınmazların gerek 4650 ve gerekse 2942, 4706 Sayılı Yasalar kapsamında istimlak, devir veya takasını yaparak Belediyemiz mülkiyetine geçirmek.

b-Büyükşehir Belediyesi ve TOKİ ile koordineli olarak Kentsel Dönüşüm kapsamında değerlendirmek üzere arsa ve toplu konut arsası üretmek için Maliye Hazinesine, Büyükşehir Belediyesine veya şahıslara ait taşınmazların 4706, 5216 ve 2942 Sayılı yasalar doğrultusunda Belediyemiz adına tapu devirlerini sağlamak.

c- Belediyemiz mülklerinin envanterini tutmak ve devamlı güncellemek.

d- Belediyemiz mülkü taşınmazların 5393, 2886 ve 3194 Sayılı Yasalar kapsamında satışlarım yapmak.

e- Belediyemiz mülkü taşınmazlardan 775 ve 2981 Sayılı Yasalar çerçevesinde tahsisi yapılanların tapularını vermek.

f- Kentsel dönüşüm, toplu konut maksadıyla üretilen arsaların 2886 ve 5393 Sayılı Yasalar kapsamında, tahsis, satış, arsa satışı karşılığı hasılat paylaşımı veya kat karşılığı olarak vermek.

g- İmar planında kamu kurumlarına ayrılan alanlarda kalan (okul, sağlık ocağı , spor alam, karakol alanı, cami vb.) taşınmazların yasalar çerçevesinde tahsis veya tapu devir işlemlerini yapmak.

h- Belediyemiz mülkü lojmanların 2946 Sayılı Yasa kapsamında personellerimize tahsisini yapmak.

ı- Kamu Kurumlarına ait taşınmazların Belediyemiz hizmetlerinde kullanılmak üzere tahsislerini ve devrini yaptırmak.

i- Resmi kurumların talep ettiği emsal satış bedellerinin bildirilmesi işlemleri.

 

B- KİRA ŞEFLİĞİ:

 

 

1-     Belediye gayrimenkulleri üzerinde yapılan fuzuli işgallerin tespitini yapmak, gerekli tutanakları tutmak, tahliyeleri ile ilgili yasal süreci başlatarak takip etmek.

2-      Ecrimisil alacaklarıyla ilgili tahakkuk işlemlerini yapmak, Şagilin ödeme yapmaması halinde tebligat ve tahliye işlemlerini yapmak.

3-      Belediyeye ait gayrimenkullerin kiralanması, özel ve tüzel kişilere ait gayrimenkullerin kiralanması işlemlerini yapmak.

4-      Resmi kurumların talep ettiği gayrimenkul kira rayici ve emsal kira bedellerinin bildirilmesi işlemleri.

C- MUAMELAT ŞEFLİĞİ:

1-     Tüm evrakların giriş-çıkış kayıtlarını yapmak.

2-      Tüm kurum içi, kurum dışı ve vatandaş talepleri ile ilgili yazışmaları yapmak ve takip etmek.

3-       Tüm evrakları dosyalayarak arşivlemek.

4-      Müdürlüğümüz personelleri ile ilgili işlemleri yapmak.

5-     Demirbaş ve ayniyat işlemlerini yapmak.

6-      Müdürlüğümüz ihtiyaç duyduğu araç gereçleri temin etmek.

Diğer ilgili kanun ve mevzuatın öngördüğü görevleri yerine getirmek.

 

Müdürün Görev ve Yetkileri

Madde 9-

 

Emlak ve İstimlak Müdürü'nün görev ve yetkileri şunlardır:

a)      Müdürlüğün tüm iş ve işlemlerinin mevzuata uygun şekilde yürütülmesini sağlamak.

b)      Müdürlüğü, belediye başkanlığına, diğer müdürlüklere ve dış paydaşlara karşı temsil etmek.

c)      5393 Sayılı Belediye Kanunu, 2942 ve 4650 Sayılı Kamulaştırma Kanunu, 3194 Sayılı İmar Kanunu, 775 Sayılı Gecekondu Kanunu, 2981/3290 İmar Affı Kanunu, 4706 Hazineye Ait Malların Değerlendirilmesine ait Kanun, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 2946 Sayılı Kamu Konutları Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği, İlgili Bakanlıkların Tebliğ ve Genelgeleri ile diğer mevzuatın kendilerine verdiği sair görevleri çalışma ilkelerine uygun olarak etkin, düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek.

d)      Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün, görev ve sorumluluk alanına giren konuları, belediye başkam ve/veya başkan yardımcısından gelen talimatlar doğrultusunda, sorumlu olduğu bütün yasal mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirir. Görev alanına giren bütün konularda, personeli ile ilgili olarak gerekli görevlendirmeleri yapar. Müdürlük faaliyetlerini denetler. Varsa aksaklıkları giderir. Yıllık, aylık, haftalık, günlük çalışma programları hazırlar veya hazırlattırır. Bu programlara göre sevk ve idareyi temin eder. Bu konularda üst makamlara gerekli raporları sunar. Çalışma koşullarını iyileştirir ve prensipler koyar. Müdürlük personelinin performans durumunu izler, gerekli değerlendirmeleri yapar, varsa ceza ve mükâfat için üst makamlara teklifte bulunur.

e)      Personelin görev bölümü ve izin planlarını yapar, izinlerini kullanmasını sağlar, rapor, doğum, ölüm vb. konularda yazışmaları takip ve kontrol eder.

f)       İşgücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını açık, seçik ve anlayabilecekleri sadelikte belirtir, iş ve işlemlerin ona uygunluğunu denetler,

 

g) Belediye Başkanlığına; kurum, kişi ve birimlerden gelen-giden evrakların kaydının yapılmasını kontrol edip, onay, sevk ve havale işleminden sonra, yerine ulaşması ve arşivlenmesini takip eder.

                                            DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

                                         Çalışma Usul ve Esasları

Çalışma İlkeleri

Madde 10-

Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, çalışmalarım aşağıdaki ilkelere uygun olarak yürütür:

a)      Kamu yararını gözeterek, etkili ve verimli hizmet sunmak.

b)     Mevzuata uygun şekilde şeffaf ve hesap verebilir olmak.

c)      Belediye hizmetlerinin ihtiyaçlara ve önceliklere göre adil dağıtmak.

d)     Teknolojik gelişmelere, yenilik ve değişimlere açık olmak.

e)      Uygulamalara ilişkin kayıt ve belgelerin her an denetime hazır bulundurulması,

f)       Hizmetlerin temin ve sunumunda, yerindelik, kalite ve ihtiyaca uygunluk,

g)     Kayıtların usulüne uygun, saydam ve erişilebilir bir şekilde tutulması,

h)     Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,

i)       Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,

j) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık, temel ilkelerini esas alır.

Uygulama Usul ve Esasları

Madde 11-

Bu yönetmelik çerçevesinde yapılacak iş ve işlemler, aşağıda belirtilen mevzuat hükümlerine uygun olarak yürütülür.

a) 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu,

b) 5393 sayılı Belediye Kanunu,

c) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, ç) 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu,

d) 5018 sayılı Kamu mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,

e) 2942 (4650) Kamulaştırma Kanunu

f) 3194 Sayılı İmar Kanunu

g) 775 Sayılı Gecekondu Kanunu

ğ) 2981/3290 İmar Affı Kanunu

h) 4706 Sayılı Hazineye ait Malların değerlendirilmesine ait Kanun    

ı) 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu

i) 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu

j) İlgili Bakanlıkların Tebliğ ve Genelgeleri, İlgili diğer Mevzuat

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 12- Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

 

Bağlılık

MADDE 13- Emlak ve İstimlak Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına veya Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür.

Emlak İstimlak Müdürlüğüne bağlı mevcut olan alt birimler ise Müdüre bağlı olarak görevlerini ifa eder.

 

Yürürlük

Madde 14-

  1. Bu yönetmelik, Şehitkamil Belediye Meclisi'nin onayladığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
  2. 05.04.2013 tarih ve 83 sayılı Meclis kararı ile yürürlükteki Emlak ve İstimlak Müdürlüğü' nün Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarına ait Yönetmelik", bu yönetmelik yürürlüğe girdiği tarihte yürürlükten kaldırılmıştır.

 Yürütme Madde 15-

 

Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı adına Emlak ve İstimlak Müdürü yürütür.

GENEL GEREKÇE

5393 sayılı Belediye Kanununun 15. Maddesi (b) bendi uyarınca belediyeler yönetmelik çıkarmak ile yetkilendirilmiştir.

Bu yönetmelik, Gaziantep ile Şehitkamil Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumluluklarının, çalışma usul ve esaslarım, teşkilat yapısını, hukuki statüsünü belirlemek ve hizmetlerin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.