ŞEHİTKAMİL BELEDİYESİ
TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Serkan ALTINYURT
Müdür Vekili
GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
YÖNETMELİĞİ
MADDE 1 : AMAÇ
Bu Yönetmelik, Şehitkamil Belediye Başkanlığı Temizlik İşleri Müdürlüğü’ nün hizmet türü ve işleyişiyle ilgili esasları, personelin görev, yetki ve çalışma sorumluluklarını belirlemek üzere hazırlanmıştır.
MADDE 2: KAPSAM
Bu yönetmelik, Şehitkamil Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü’nün görev ve çalışma esaslarını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir. Günün gelişen ve değişen koşullarına göre düzenlemelerin yapılabileceği bu yönetmelik, müdürlüğün ve personelin görev, yetki ve sorumlulukları da dahil çalışma esaslarını kapsar.
MADDE 3: DAYANAK
Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5018 sayılı kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 22.04.2006 tarih ve 26147 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar” ile diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak düzenlenmiştir.
MADDE 4: TANIMLAR
Bu yönetmelikte geçen;
Belediye : Şehitkamil Belediyesini,
Başkanlık Makamı : Şehitkamil Belediye Başkanını,
Başkan Yardımcısı : Müdürlüğün bağlı olduğu Başkan Yardımcısını,
Müdürlük : Temizlik İşleri Müdürlüğünü,
Müdür: : Temizlik İşleri Müdürünü,
Birim : Müdürlüğe bağlı alt birimleri
Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.
EBYS : Elektronik Belge Yönetim Sistemi'ni,
Encümen : Şehitkamil Belediye Başkanlığı Encümeni’ni,
Meclis : Şehitkamil Belediye Başkanlığı Meclisi’ni,
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Organizasyon ve Personel Yapısı
Kuruluş
MADDE 5- (1) Şehitkamil Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü 22/02/2007 tarihli Resmî Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik gereğince işlemler yürütülerek kurulmuştur.
Organizasyon Yapısı
MADDE 6- (1) Temizlik İşleri Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına veya Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür.
(2) Müdürlüğün organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; müdürün teklifi, ilgili başkan yardımcısının uygun görüşü ve Belediye Başkanının onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer.
Çevre Mühendisi : 5 Kişi
Ziraat Mühendisi : 1 Kişi
Personel İşleri : 1 Kişi
Denetim - Zabıta Memuru : 1 Kişi
![]()
(3) Temizlik İşleri Müdürü hizmet gereklerine uygun olarak birimlerin yapısı, çalıştırılacak personelin dağılımı ve yapılacak işlerle ilgili düzenlemeleri ve işlemleri mevzuat çerçevesinde yapar.
Personel Yapısı
MADDE 7- (1) Müdürlükte Şehitkamil Belediyesi norm kadro standartlarına uygun nitelik ve sayıda memur, sözleşmeli personel, İşçi ve hizmet satın alma yoluyla çalıştırılan personel görev yapar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Müdürlüğün Görevleri, Yetkileri ve Sorumlulukları
Temizlik İşleri Müdürlüğü; Temizlik İşleri Müdürü, Çevre Denetim Birimi, memur ve işçilerden kuruludur.
MADDE 8- Temizlik İşleri Müdürlüğü aşağıdaki görevleri yerine getirir:
Sağlıklı, güvenli ve sürdürülebilir bir kentsel yaşam için;
(1) İlçemizde evsel nitelikli katı atıkların ve geri dönüşüm özelliğine sahip tüm atıkların kaynağında azaltılarak üretiminden bertarafına kadar doğrudan veya dolaylı bir biçimde alıcı ortama verilmesinin önlenmesi, eğitim çalışmalarıyla toplum bilincinin geliştirilmesi ve bu duyarlı yaklaşımın kalıcı alışkanlıklar haline getirilmesini,
(2) İlçemizde sağlıklı bir yaşam ve temiz çevrenin oluşturulması, çevrenin korunması, geliştirilmesine ilişkin plan ve projelerin geliştirilmesi, çevre ile ilgili araştırma, inceleme çalışmalarının yapılması, çevre korumaya ilişkin aralıksız denetimlerin kanun ve yönetmeliklere uygun olarak yapılmasını,
(3) Nüfusla orantılı olarak çevresel faktörlerin olumsuz etkilerinin önlenmesini,
(4)Yürürlükteki mevzuata uygun olarak çevre temizliğinin sürekli hale getirilmesi, korunması ve geliştirilmesi doğrultusunda sürdürülebilir çevre politikaları üretmesini sağlar.
a) Çevre Denetim Biriminin Görev, Yetki Ve Sorumlulukları
Çevre Denetim Birimi; gerekli denetimleri yerine getirirken 2872 sayılı Çevre Kanunu, 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nu esas alır.
- Yazılı ve sözlü şikayetleri mahallinde inceleyerek şikayetlerin bertarafını sağlar.
- Çevre ve çevre sağlığının korunması ve iyileştirilmesi ile ilgili yapılan tüm denetimlerle, kirlenmeye sebep olan kişi, kurum veya kuruluşlar hakkında gerekli yasal işlemlerini yapar ve olumsuzlukları ortadan kaldırıcı önlemler alınmasını sağlar.
- Görev alanı dahilinde eğitim ve araştırma yapar, halkın çevre bilincini geliştirici ve katılımını sağlayıcı faaliyetlerde bulunur.
- Diğer kurum ve kuruluşlar tarafından hazırlanan çevrenin geliştirilmesi ile ilgili plan ve projelere destek verir, yapılan çalışmalara katılım sağlar.
- Amirlerince kanun, tüzük, yönetmelik, genel emirler ve diğer mevzuatlara uygun olarak verilecek her türlü görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirir.
- Başkanlık Makamınca istenen ve mevzuatça öngörülen kurul ve komisyonlara katılır.
- Şikayete bağlı, ani veya planlı olarak yürütülen tüm kontrollerin yazışmalarını hazırlar, denetim yetkilisinin ve Müdürün onayı ile ilgililerine bilgi verir.
- Belediye sınırları içerisinde temizlik çalışmalarının aksamadan yürütülmesi işlemlerinin yapılmasını kontrol ve takip ederek sonuçlanmasını sağlar.
b) Memur Ve İşçilerin Görevleri
- Kendisine havale edilen evrak veya konu ile ilgili yazışma ve takipleri yapar.
- Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ve müdür tarafından verilen görevleri yerine getirir.
- Taşınır mal yönetmeliğine uygun olarak ambar stoklarını tutar, yılsonu harcama cetvellerini ve sayım tutanaklarını hazırlayıp onaylatır.
- Kanun ve mevzuat kapsamında müdürlüğün ihtiyacı olan alımlar için doğrudan temin ve ihale dosyası hazırlayıp sonuçlandırır.
- İşçiler, müdür ve amirlerinin talimat ve emirleri doğrultusunda kendilerine verilen iş programına uyar.
Müdürün Görev ve Yetkileri
MADDE 9: Temizlik İşleri Müdürünün Görev, Yetki Ve Sorumlulukları
- Şehitkamil Belediye Başkanı adına Müdürlüğü temsil eder.
- Müdürlüğün idari ve teknik her türlü işlerini, kanun, yönetmelik, bildiri, genelge ve başkanlık talimatları doğrultusunda idare eder.
- İlgili mevzuat, yetki ve yönetmelikler çerçevesinde uygulama projeleri geliştirir.
- Müdürlüğün çalışma esaslarını gözden geçirerek plan ve programları yapar ve çalışmaların programa uygunluğunu sağlar.
- Müdürlük ile ilgili yazışmalarda birinci derecede imza yetkisine sahiptir.
- Yapılacak işleri planlar ve buna uygun iş akış programı hazırlatır ve programa uyumunu denetler.
- Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisine sahiptir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çalışma, Usul ve Esasları
Çalışma İlkeleri
MADDE 10: Temizlik İşleri Müdürlüğü, çalışmalarını aşağıdaki ilkelere uygun olarak yürütür:
- Kamu yararını gözeterek, etkili ve verimli hizmet sunmak.
- Mevzuata uygun şekilde şeffaf ve hesap verebilir olmak.
- Belediye hizmetlerinin ihtiyaçlara ve önceliklere göre adil dağıtmak.
- Teknolojik gelişmelere, yenilik ve değişimlere açık olmak.
- Çevre kirliliğine sebebiyet veren kişiler hakkında Çevre Denetim Birimi, 2872 Sayılı Çevre Kanunu ve 5326 Sayılı Kabahatler Kanununa göre cezai işlem uygulayacaktır.
f) Yapılacak iş ve tetkiklerle ilgili planlama ve koordinasyon müdür veya görevlendireceği kişi tarafından yapılır.
Uygulama Usul ve Esasları
MADDE 11: 1. Görev verilen personel verilen görevi aksatmadan yerine getirmekle yükümlüdür.
2. Müdürlük personeli, tetkik işlerini, göreve gidecekleri yerleri ve yapacakları işleri gizli tutar. Bu konuda yetkili ve ilgililerden başkasına açıklamada bulunamaz.
3. Irk, sınıf ve unvan farkı gözetmeden her vatandaşa eşit davranır.
4. Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan personel; korumak ve saklamakla görevli evrakı kendisinden sonra göreve başlayan personele devretmedikçe görevinden ayrılamaz.
5. Müdürlük personeli, Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin uyumlu ve düzenli yürütülmesi, personel arasındaki düzenin sağlanması için azami gayret ve çaba gösterir.
6. Belediye hizmetlerinde; hesap verilebilirlik ilkesine uygun hareket edilir, uygulamalarda adaletli olmaya, kaynakların kullanımında etkili ve verimli olmaya çalışılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Evrakta Yapılacak İşlemler ve Arşivleme
Gelen – Giden Evraka Yapılacak İşlemler
Müdürlüğe gelen her evrak elektronik ortamda kayda geçirilir ve işlem yapılır.
Müdürlüğün iş akış programı doğrultusunda işlemler yapılır.
Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerde Başkanlık Makamına bilgi verilir.
Müdürlüğe bağlı personel kendilerine verilen yasal görevi yapar.
Arşivleme
Müdürlükte tutulan evraklar ve dosyalar, 3783 sayılı Muhafazasına Lüzum Kalmayan Evrak ve Malzemenin Yok Edilmesi Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun ile16.05.1988 tarih ve 19816 sayılı Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre arşivlenir
Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar
MADDE 12– (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Bağlılık
MADDE 13- (1) Temizlik İşleri Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına veya Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür.
Yürürlük
Madde 14:
(1) Bu yönetmelik, Şehitkamil Belediye Meclisi’nin onayladığı tarihten itibaren yürürlüğe girerYürütme
Madde 15:
Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı adına Temizlik İşleri Müdürü yürütür.